Свързана София
ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА

видео

Разширяваме обхвата на програмата за цялостна реконструкция на квартални улици и тротоари

Намаляваме с 40% транзитния трафик през града

Завършваме втория и третия вътрешен ринг на София

Изграждаме транспортните връзки на северните територии за ускореното им развитие

Завършваме Софийския околовръстен път

Поставяме нови камери за скорост за намаляване на пътнотранспортните произшествия

Създаваме инфраструктура за насърчаване на електрическите превозни средства

Стратегическият приоритет е завършването на вътрешните рингове на София до 2024 г.

Завършваме втория вътрешен градски ринг:

Довършване на пробива „Данаил Николаев“, който ще свърже Централна със Сточна гара.

Изграждане на пробива на бул. „Пенчо Славейков“ при „Пирогов“ – бул. „П. Славейков“ минава под бул. „Тотлебен“ и осигурява липсващите връзки с бул. „Инж. Иван Иванов” и бул. „Сливница”.

Продължаваме с третия градски ринг, който свързва бул. „Цар Борис III“ и бул. „Цариградско шосе“:

– Разширяваме и изграждаме бул. „Тодор Каблешков“ – от бул. „Цар Борис III“ до бул. „Черни връх“ – на етапи, 2019–2021 г. С разширението на булеварда изграждаме и планираното трамвайно трасе, което ще свърже и съществуващи трамвайни линии.

– Разширяваме и изграждаме бул. „Филип Кутев“ – от бул. „Черни връх“ до бул. „Симеоновско шосе“ – на етапи, 2019–2022 г.

Изграждаме транспортните връзките на Околовръстния път и на северните територии:

Изграждаме бул. „Рожен“ – от „Илиянци“ до Северната скоростна тангента (ССТ)Т

Изграждаме бул. „Илиянско шосе“

Изграждаме бул. „Източна тангента“ – от бул. „Вл. Вазов“ до ССТ (2020 г.) и от бул. „Вл. Вазов“ до бул. „Ботевградско шосе“ (2023 г.)

Разширяваме бул. „Ломско шосе“ – от метростанция „Ломско шосе“ до жп линията (2020 г.) и до Софийския околовръстен път (СОП) (2021–2025 г.)

Изграждаме Обелско шосе/бул. „Стефансон” – от бул. „Панчо Владигеров“ до СОП

Изграждаме ул. „Продан Таракчиев“ в район „Искър“ от естакадата на „Брюксел“ до Околовръстния път – директна връзка на летището със СОП.

Изграждаме бул. „Копенхаген“ от 18-та метростанция – Младост 1А/3 до Самоковско шосе. Изграждане и на ново трамвайно трасе, което свързва жк „Дружба“ с жк „Младост“.

Изграждаме връзка от ул. „Проф. Петър Мутафчиев“ в НПЗ Изток, м. Къро, до бул. „Асен Йорданов“.

Изграждаме пробив АМ Люлин – бул. „Петър Дертлиев”

Продължаваме изграждането на Софийския околовръстен път:

Доизграждаме Южната дъга – от „Младост” до АМ „Тракия” – 2019–2021 г.

Изграждаме Околовръстния път от бул. „България” до АМ „Люлин”: начало на изграждането на етап 1 – от бул. „България” до бул. „Никола Петков” – 2021 г.; начало на изграждането на етап 2 – от бул. „Никола Петков” до АМ „Люлин” – 2023 г. За цялото трасе изготвихме регулационни планове и проекти, като се довършват проектите за тунелите и естакадите на втория етап.

Основен ремонт на тунела за „Люлин“ и реконструкция на тунела на НДК през 2020–2021 г.

Приоритет за следващите години е изграждането на улици в южните квартали, в които няма проведена улична регулация – кв. „Витоша“, кв. „Манастирски ливади-изток“, кв. „Манастирски ливади-запад“, „Малинова долина“, „Кръстова вада“ и др.

Изградихме 5 кръстовища на две нива и 7 пробива, които облекчават движението и изнасят трафика от центъра.

Ремонтирахме 255 км основни улици и булеварди

Цялостната рехабилитация на базовата инфраструктура беше първата задължителна задача. Чувствителният напредък по нея ни даде възможност да насочим средства към ремонт на кварталните улици. В последните години ремонтирахме 114 квартални улици.

Изградихме 26 км нови улици в последните години в районите „Студентски“, „Искър“, „Подуяне“, „Слатина“ и др.

148 моста са цялостно рехабилитирани за 10 г., повечето от тях не са ремонтирани от построяването им.

Продължаваме осигуряването на достъпна градска среда – с акцент върху пътната и пешеходната инфраструктура, градския транспорт и метрото и достъп до училища, детски градини и здравни заведения. Изградихме платформи и рампи в 56 училища, в 12 училища осигурихме асансьори. Всички станции на метрото имат асансьори, като в новоизградените осигуряваме асансьори на минимум два входа. Всички нови превозни средства, които купуваме, са нископодови и достъпни за трудноподвижни хора и майки с колички. Изградихме система от звукова сигнализация на светофарни уредби и на спирки на градския транспорт за хора с намалено зрение.

За насърчаване на използването на електрически автомобили изграждаме 50 нови бързозарядни станции до основни пътни артерии. Осигурихме безплатно паркиране в „синя“ и „зелена“ зона за електрически автомобили.

Следваща тема
Свързана София
ПАРКИРАНЕ