Бърза и удобна връзка на кварталите с метрото чрез мрежа на довеждащ транспорт със 100% електробуси
100% нови и екологични автобуси и тролеи до 2022 г. – продължаваме най-мащабната програма за модернизация на градския транспорт
10 електролинии на градския транспорт
Електронна система за таксуване според време или разстояние, спестяване на средства при често ползване и заплащане през интернет чрез телефон, таблет, компютър
100% обновяване на спирките на градския транспорт
3 нови обособени трамвайни трасета
3 нови връзки на метрото и градския транспорт с железопътната мрежа
Създаваме мрежа на довеждащ транспорт
През 2020 г. стартираме системата на довеждащия транспорт.
Той ще осигурява бърза и удобна връзка на кварталите с големите спирки на градския транспорт и метростанциите.
Осигуряваме 100% малки електробуси.
Това означава нулеви емисии и минимални нива на шум в кварталите, в които ще преминава довеждащият транспорт.
Започваме от „Овча купел“, „Люлин“, „Горна баня“, „Витоша ВЕЦ Симеоново“, „Малинова долина“, „Манастирски ливади“ и „Хаджи Димитър“.

Нов и удобен градски транспорт
Гарантираме 100% нови автобуси и тролеи до 2022 г.
Климатизирани и достъпни за хора в неравностойно положение и майки с колички.
Продължаваме модернизацията на градския транспорт
със закупуване на 82 електробуса, 30 тролея и 25 трамвая през 2020 г.:
– 52 електробуса са за нови линии, довеждащи до метростанциите и спирките на градския транспорт.
– с 30 тролея и 30 електробуса подменяме всички стари тролейбуси.
– с 25 нови трамвая подменяме старите по линии №4 и 18 и допълване на №5.
Модернизацията на градския транспорт е част от програмата ни за подобряване на качеството на въздуха и привлекателността на градския транспорт
Закупихме:
398 нови автобуса
с най-високия екостандарт ЕВРО 6, климатизирани и достъпни за трудноподвижни хора
35 електробуса
с нулеви емисии
10 туристически автобуса
за линиите до Витоша
38 нови трамвая
за линии №1, 7 и 5 и 68 реновирани трамвая от Прага и Базел.
Пускаме 10 електролинии на градския транспорт
Електробуси заместват линии, които се обслужват от автобуси. В момента това са линии №9 и 309. В края на 2019 г. стартират още електролинии:
– от кв. „Слатина“ до Симеоновския лифт – нова линия №123
– от Спортната палата до летище София – линии №84 и 184. До 2022 г. и линии №260, 74, 73 и 6 ще се обслужват от електробуси.
Реализирахме най-мащабната програма за модернизация на градския транспорт – 90% от автобусите и 90% от тролеите са нови.
Въведохме нощен градски транспорт – 4 линии с обща спирка в центъра.
Повече градски транспорт
Актуализираме и синхронизираме разписанията на градския транспорт.
Пускаме мобилно приложение за точно планиране на времето при пътуване с разписанието на градския транспорт в реално време.
Откриваме нови линии
за обслужване на южните и северните квартали. За 5 г. разкрихме 10 нови линии.
Увеличаваме с 20% скоростта на градския транспорт
чрез извеждане на трафика от центъра, обособени трасета и приоритетно преминаване на градския транспорт на кръстовища и с нови бус ленти.
Изградихме системата за управление на трафика на 220 кръстовища,
с която осигуряваме приоритизация на градския транспорт и линейките. Освен това системата осигурява намаление с:
- 30% на времето за преминаване
- 25% на вредните емисии
- до 9% на консумацията на гориво


Нова електронна система за таксуване
Системата за електронно таксуване в градския транспорт ще бъде внедрена до 2021 г.
Тя дава възможност за:
– таксуване според реално изминатото разстояние или време и спестяване на средства при често пътуване;
– зареждане на карти и закупуване на билети през интернет и чрез телефон, таблет, компютър;
– адаптиране на транспортната услуга благодарение на данни в реално време за натоварване;
– видеонаблюдение във всички коли на градския транспорт за повече сигурност на пътниците.
Подменяме всички спирки на градския транспорт до 2022 г.
Поставихме 1240 електронни информационни табла на спирките на градския транспорт, които показват разписанието в реално време. Таблата дават информация и за хора със затруднено зрение.
Изграждаме и реновираме трамвайни и тролейбусни трасета
Основен ремонт на трасето на трамвай №5 – 8 км от Съдебната палата до Княжево. Заедно с новия релсов път изграждаме и нов линеен парк с нови места за паркиране по бул. „Македония“ (2020 г.).
Основен ремонт на трасето по бул. „Ал. Стамболийски“.
С разширението на бул. „Тодор Каблешков“ изграждаме трамвайно трасе между бул. „Цар Борис III“ и бул. „Черни връх“.
Проектираме продължаване на трамвайното трасе от бул. „Т. Каблешков“ по бул. „Филип Кутев (след разширението) по бул. „Г. М. Димитров“ до метростанция „Г.М. Димитров“ – по бул. „Св. Кл. Охридски“ към УНСС и връзка с бъдещата станция на метрото в „Студентски град“.
Ново обособено трамвайно трасе от Духовната семинария до Зоопарка в съществуващ сервитут по бул. „Симеоновско шосе“. Трамвайното трасе ще свързва метростанция „Стадион „Васил Левски“ със Зоопарка и ще дава бърза транспортна връзка на кв. „Витоша“ и кв. „Дианабад“.
За 10 години направихме основен ремонт на 16 км трамвайни трасета
Това са (бул. „България“, бул. „Дондуков“, ул. „Кракра“, бул. „Овча купел“, ул. „Козлодуй“, ул. „Граф Игнатиев“, надлез „Надежда“, бул. „Черни връх“, ул. „Каменоделска“, Руски паметник).
Проектираме разширяване на тролейбусната мрежа по бул. „Цветан Лазаров“ – жк „Дружба 2“. Изградихме ново тролейбусно трасе от ул. „Бяла черква“, по бул. „Арсеналски“, бул. „Черни връх“ към Сточна гара и разширихме тролейбусното трасе в „Младост 1“.


Удобни връзки с железопътния транспорт
Осигуряваме през 2020 г. връзката на третия лъч на метрото при „Горна баня“ с жп линията „София – Перник“.
Разработваме 2 проекта за връзка на метрото и жп транспорта при развитието на жп възел „София“:
– интермодална спирка на новата жп гара „Обеля“ с новата станция на метрото между „Сливница“ и „Обеля“ и нова автогара за трафика от западното направление (2025 г.).
– обвързваме новата жп спирка „Чавдар“ с третата линия на метрото (2025 г.).
Въвеждаме комбинирана карта за жп транспорта и градския транспорт на София.