Свързана София
ПЕШЕХОДНО И ВЕЛОДВИЖЕНИЕ

видео

Разширяваме програмата за ремонт на тротоари – минимум 25 км нови тротоари всяка година и ново улично осветление

Зелен ринг за пешеходци и велосипедисти, който свързва големите паркове и кварталите по трасето на старата жп линия

Нов линеен парк с реконструкцията на трамвайното трасе по бул. „Македония“

2 нови пешеходни и веломоста, които свързват трите части на Южния парк

3 нови пешеходни и веломоста на Южната дъга на Околовръстния път

Разширяваме пешеходната зона по бул. „Витоша“ към Градската градина и Ларгото с реконструкцията на пл. „Св. Неделя“

Разширяваме веломрежата, която свързва кварталите с центъра и парковете

5 нови веломаршрута за спорт и почивка – към Панчарево, Банкя, Княжево, Симеоновския лифт и Мрамор

Ключовата задача за следващите години е ремонт на квартални улици и тротоари – между 35–40 квартални улици на година

във всички райони ще бъдат цялостно възстановени

В последните години ремонтирахме 114 квартални улици.

Ремонтирахме и изградихме над 230 км нови тротоари. Развиваме програмата и залагаме в нея минимум 25 км нови тротоари на година.

Продължаваме подмяната на старите осветителни тела с енергийно ефективно улично осветление.

Досега подменихме над 11 000 осветителни тела и изградихме 290 км нова мрежа на улично осветление.

Изграждаме нов линеен парк заедно с реконструкцията на трамвайното трасе по бул. „Македония“

продължаване на „зеления“ трамвай от Руски паметник и свързване на велосипедната алея от бул. „Тотлебен” до бул. „Хр. Ботев”.

Отваряме 2 нови пешеходни и вело моста, които свързват Южен парк 1, 2 и 3-та част, след архитектурен конкурс.

Създаваме зелен ринг, който свързва кварталите и големите паркове с нов линеен парк с велоалея по трасето на старата жп линия.

Първият участък, който ще реализираме през 2020 г., е от гара „Пионер“ в „Дианабад“ до „Слатина“.

Осигуряваме веловръзка на район „Люлин“ с центъра през „Западен парк“.

Откриваме 3 пешеходни моста на Южната дъга на Околовръстния път, още 2 са в процес на проектиране.

Разширяваме пешеходната зона по бул. „Витоша“ към Градската градина и Ларгото с реконструкцията на пл. „Св. Неделя“ заедно с експониране на разкритите археологически находки. Обявихме международен конкурс, в който участват 7 международно признати архитектурни бюра.

Осигуряваме пешеходна свързаност с пл. „Св. Неделя“ с новия археологически комплекс на средновековната църквата „Св. Спас“, която е под сградата на Булбанк на бул. „Т. Александров“.

Реконструираме предгаровия площад на Централна гара заедно с терена на старата автогара – подобряваме условията за пешеходци и развиваме модерна мултифункционална зона с нови места за култура и обществени функции.

Въвеждане на система от пешеходни пространства, споделени улици и зони с ограничение на скоростта до 30км/ч.

Създаваме удобни и сигурни пешеходни маршрути от училищата до най-близките спирки на градския транспорт.

Развиваме велосипедна мрежа, която свързва големите жилищни квартали с центъра на града и с парковете и градските градини.

Развиваме система от електрически велосипеди до Витоша за спорт и разходка – от 2018 г. в екип с иновативни компании поддържаме маршрута „Национален исторически музей – Тихият кът – Златните мостове“. Разширяваме мрежата за наем на електрически велосипеди и в града.

Отваряме 5 рекреационни веломаршрута: МС „Интер експо център“ – кв. „Горубляне“ – езерото в Панчарево; МС „Люлин“ – гр. Банкя и Божурище; връзка на кв. „Княжево“ по корекцията на р. Владайска със съществуващата велоалея по бул. „Цар Борис III“ и велоалея по новопроектирания бул. „Рожен“ към с. Мрамор и обвързване със северните територии; велоалея от НСА през кв. „Малинова долина“ до Симеоновския лифт.

Въвеждаме задължителни правила за използването на тротинетки с ограничение на скоростта и 200 стоянки за велосипеди и тротинетки.

Планираме през 2025г. да има 160 км велоалей.

Следваща тема
Свързана София
ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ